|
Was hast du an? - W co jestes ubrany?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4496 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt przeznaczony jest dla klasy 5. Prezentuję tutaj, jak można ciekawie wprowadzać na lekcji języka niemieckiego słownictwo dotyczące ubioru.
Konspekt lekcji języka niemieckiego wraz z arkuszem samooceny (Załącznik 2) oraz Ankietą dla ucznia (Załącznik 3)
I. Założenia ogólne
Nauczyciel: mgr Izabela Szumilas Poziom nauczania: klasa 5 "c" Data: 07.06.2005 Czas trwania: 45 minut Temat lekcji: Was hast du an? Cele jednostki lekcyjnej:
- określanie rzeczy, cech przedmiotów
- nazwy ubrań
- kolory
- biernik rzeczownika i zaimka dzierżawczego
Metody:
- praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń
- praca ze słownikiem
- pokaz
- rozwiązywanie krzyżówki
- uzupełnianie luk
Techniki pracy:
- praca zbiorowa (frontalnie)
- praca indywidualna
- praca w parach
Środki praktyczne:
- konwencjonalne (podręcznik, zeszyt ćwiczeń)
- zdjęcia z gazet osób w różnych strojach
- krzyżówka (na podst. książki Janiny Schabowskiej i Andreasa Willmutha "Deutsch für Anfänger – Wortschatzübungen", str. 40)
- karteczki z ćwiczeniem (uzupełnianie luk wyrazami z tabelki) – Załącznik 1
II. Przebieg lekcji
Faza wstępna (ok. 5 min) Powitanie klasy, sprawdzenie listy obecności i zadania domowego.
Praca nad nowym materiałem (ok. 15 min) Nauczyciel wprowadza uczniów w tematykę zajęć oraz zapisuje na tablicy temat lekcji. Uczniowie przyglądają się przedstawionym na obrazkach w podręczniku ubraniom i wpisują niemieckie oraz polskie nazwy ubiorów do tabelki, narysowanej w zeszycie. Nauczyciel czyta głośno zapisane słówka a uczniowie powtarzają za nim. Następnie nauczyciel pokazuje zdjęcia z gazet, przedstawiające ludzi w rożnych strojach i zadaje pytania o ich niemieckie nazwy.
Część utrwalająca (ok. 20 min) Uczniowie w parach wykonują ćwiczenie z przygotowanych przez nauczyciela karteczek – ich zadaniem jest uzupełnienie luk w zdaniach wyrazami z tabelki. Po wykonaniu ćwiczenia, wskazane osoby odczytują głośno swoje propozycje odpowiedzi. Następnym zadaniem dla uczniów jest rozwiązanie otrzymanej od nauczyciela krzyżówki – uczniowie pracują samodzielnie lub w parach, a nieznane słówka sprawdzają w słownikach. Kolejnym ćwiczeniem jest wykreślanka z zeszytu ćwiczeń (ćw. C1 str.102)
Podsumowanie lekcji oraz objaśnienie zadania domowego (ok. 5 min) Nauczyciel dokonuje krótkiego podsumowania zajęć i pracy uczniów a następnie objaśnia zadanie domowe. Zadaniem domowym uczniów są ćw. C2 i C3 str. 103 w zeszycie ćwiczeń.
Załącznik 1 Zadania dla uczniów:
Ergänze die fehlenden Wörter! Uzupełnij luki wyrazami z tabelki!
- Es ist der erste September . Katja hat weiße .................. und schwarzen ..................... an
- Thomas und Ola schwimmen gern. Er hat eine ................... und sie einen ...................... an.
- Im Winter trage ich eine ..................... und einen .........................
- Es regnet und wir nehmen einen ....................................... mit.
- Mein Vater ist ein Direktor von Beruf. Er hat einen ............................... an.
- Meine Füsse sind kalt. Ich ziehe warme ..................... an.
- Im Sommer scheint die Sonne stark. Wir tragen ...............................
*tragen – nosić *auf der Nase – na nosie Schal- szalik Badeanzug Socken Bluse Regenschirm Rock Sonnenbrille Mütze Badehose Anzug - garnitur
Załącznik 2 KARTA SAMOOCENY UCZNIA
Lp. Umiem, potrafię: Nie potrafię Słabo Przeciętnie Dobrze Bardzo dobrze 1. Nazywać słowa określające części garderoby w języku niemieckim 2. Odmienić i prawidłowo użyć w zdaniu czasownik "anhaben" 3. Zmienić rodzajnik rzeczownika z mianownika na biernik 4. Zadać pytanie o nazwę noszonego stroju i odpowiedzieć na nie 5. Opowiedzieć o tym, co mam na sobie 6. Opisać ubiór osoby ze zdjęcia 7. Uzupełnić test z lukami
Załącznik 3 Ankieta dla ucznia klasy 5 "c" po przeprowadzonej lekcji języka niemieckiego Data: 07.06.2005 Temat: Was hast du an? –W co jesteś ubrany?
1. Lekcja była :
- nudna
- średnio interesująca
- interesująca
- bardzo interesująca
2. Z tej lekcji:
- najbardziej podobała mi się ............................................
...........................................................................
- nie wzbudziło mojego zainteresowania ...................................
...........................................................................
3. Po lekcji czuję się:
- raczej zmęczony(a)
- raczej ożywiony(a)
- zainteresowany(a)
4. Wystaw ocenę za lekcję, w której brałeś/aś udział w skali od 1do 6 ...........................
5.To jest miejsce na Twoje dodatkowe uwagi dotyczące lekcji ...................................... ....................................................................................................
Opracowała Izabela Szumilas
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|